Deze tevreden klanten gingen je voor

Eigenaar hotelkamer – Patrick M.

De uitbating van het hotel verloopt zeer goed. Elk kwartaal wordt ons rendement uitbetaald en worden de cijfers transparant meegedeeld aan de mede-eigenaars. Op die manier kunnen we zien dat de omzet ook aan het stijgen is. De openheid is zeer goed. Als eigenaar van een hotelkamer kunnen gemakkelijk bij de verkoopsadviseurs terecht wanneer we nog vragen hebben.

Ontdek soortgelijke hotelprojecten

Lees hier het volledige interview

Patrick M.

Maak kennis met Patrick uit Menen. Hij is naar Oostende gekomen om een tweede verblijf aan te kopen. In een folder heeft hij het concept van de hotelkamers in de Mercure Oostende leren kennen.

Hoe bent u bij Hotel Invest terecht gekomen?

We zijn op weekend naar Oostende gekomen, waar ons tweede verblijf was en daar hebben wij een folder opgemerkt. Zo zijn wij terechtgekomen bij de verkoopsadviseur Mathieu Vancannyt.

Wat heeft je aangetrokken om een hotelkamer te kopen?

Dat was vooral het rendement.

Zou u het aanraden aan vrienden?

Ja, ik zou het aanraden aan vrienden omdat het later in de tijd een meerwaarde heeft als ze het eventueel willen verkopen. Ook vooral voor het rendement dat zeer goed is zoals ik al zei. Daarom zou ik het vooral aanraden aan vrienden. Het is ook goed gelegen. Het ligt dicht bij het casino van Oostende, dicht bij de zee, dicht bij het station en de haven en ook dicht bij de vele winkels. Er zijn veel mogelijkheden in Oostende en daarom is het interessant om zo’n appartement of hotelkamer te kopen.

Hoe verloopt de uitbetaling van uw hotelkamer?

Alles verloopt zeer goed. Om het kwartaal krijgen wij ons rendement uitbetaald en op het einde van het jaar krijgen we dan de 50% dat we nog niet gekregen hebben in eenmaal jaarlijks uitbetaald. Om het kwartaal worden ook alle cijfers doorgegeven. Zo zijn wij tevreden dat we alles kunnen bijhouden. We zien dan hoe het rendement was in het eerste, het tweede, het derde en het vierde kwartaal. Zo kunnen wij zien of de omzet gestegen is en kunnen we ook schatten wat de omzet en het rendement in de toekomst zal zijn.

Waarom heeft u voor vastgoed gekozen?

Wij hebben vroeger gekeken om aandelen aan te schaffen, maar dan met de crisis was dit niet zo’n goed idee. Ook in de bank bracht ons geld niks meer op. Omdat het rendement hoog was, hebben wij gekozen voor een hotelkamer en daarom zijn wij ingestapt in het project.

Hoe is de dienstverlening na verkoop?

De openheid is heel goed. Dus voor het ogenblik als wij vragen hebben, kunnen wij de verkopers altijd opbellen of vragen stellen via mail. Dat is heel goed want van de omzet dat er gebeurt tijdens het jaar (eerste, tweede, derde of vierde kwartaal) krijgen wij gegevens doorgemaild of op papier doorgestuurd, die wij kunnen vergelijken. Zo zien wij wat er reikt en zeilt en of de omzet goed of slecht is, maar in het algemeen ben ik nog steeds heel tevreden. We zijn ingestapt in 2013 en de omzet is eigenlijk nog steeds in stijgende lijn.

Waarom verkoos u hotelvastgoed boven klassiek vastgoed?

Wel hotelerfgoed is belangrijker dan een gewoon appartement omdat je feitelijk achter niks moet kijken. Alles wordt gerund door de mensen die het beleid in handen hebben. Dat is wel een voordeel. Je kunt op je beide oren slapen. Het brengt op en je hebt geen problemen en je moet er geen moeite in steken. Bij een appartement moet je kijken dat je er mensen in stopt. Je weet ook niet welke mensen dat zijn. Hier krijg je een volledig pakket. De verdeling van het poolsysteem gebeurt door de eigenaar van het hotel.

Wil je nog meer te weten komen over investeren in hotelvastgoed? Lees dan zeker eens onze blogberichten:

Bekijk meer referenties van tevreden eigenaars

Rina D.

Eigenaar hotelkamer

Lees meer

Guy G.

Eigenaar hotelkamer

Lees meer

Kris V.

Eigenaar appartement Crystal Residence

Lees meer