Wat na de aankoop van mijn hotelkamer?

Vaak stellen klanten ons de vraag wat de volgende stappen zijn na de aankoop van een hotelkamer. De nieuwe eigenaars vragen zich vaak af of er nog contact zal zijn met het bedrijf na de aankoop. Het antwoord hierop is eenvoudig, ja! Ook worden er vaak vragen gesteld over de transparantie van het bedrijf na een aankoop. Lees hier hoe bedrijf aan deze verwachtingen voldoet.

Hier merken we al meteen een groot verschil tussen de aankoop van een klassiek appartement of woning en de aankoop van een hotelkamer. Bij de aankoop van een klassiek appartement geeft de bouwheer de sleutels van de woning aan de klant en verder zie je deze nooit meer terug. Bij de aankoop van een hotelkamer is dit niet het geval. Hier blijven de klanten op een constante basis contact hebben met de ontwikkelaar. Aangezien Chateau Residenties zelf instaat voor de exploitatie van hun hotels, kunnen de klanten steeds bij onze adviseurs terecht indien er vragen zijn.

Verder hecht Chateau Residenties ook uitzonderlijk veel belang aan transparantie naar klanten en potentiële klanten toe. Elk kwartaal wordt er om deze reden een brief verstuurd naar alle mede-eigenaars, zodat deze steeds goed geïnformeerd zijn omtrent de vooruitgang van het hotel. In deze brief worden allerlei cijfers zoals de bezettingsgraad, de gemiddelde prijs per kamer, de totale omzet, de totale kosten, … van het afgelopen kwartaal meegedeeld. Verder wordt er ook een datum meegedeeld waarop de volgende eigenaarsvergadering zal plaatsvinden. Op deze vergadering worden alle cijfers nog eens in detail besproken.

Hieronder zie je enkele fragmenten uit de eigenaarsbrief die men begin januari mocht ontvangen.

 

Enkele fragmenten uit de kwartaalbrief van Mercure Oostende 2019

Beste mede-eigenaar van Hotel Mercure Oostende,

Vooreerst wens ik te starten met u allen een gezond en gelukkig nieuwjaar te wensen. Wij hopen dat we van 2020 een succes kunnen maken, zowel ikzelf als het ganse team in Mercure Oostende zullen er alles aan doen om er een topjaar van te maken.

Graag kijken we nog even terug op 2019 en dit vatten we graag samen aan de hand van deze kwartaalbrief, dit betreffende de exploitatie van Mercure Oostende.

 

transparantie

 

Het resultaat van 2019 bedraagt 759.189 euro. Het brutoresultaat voor de eigenaars bedraagt 683.270 Euro. De bijdrage reservefonds bedraagt 109.971 Euro. Het nettoresultaat voor de eigenaars bedraagt 573.299, waarvan 50% of 286.650 Euro als voorschot werd uitbetaald. De verdeelsleutel bedraagt 1% per kamer.

Samenvattend voor kwartaal 4 zien we dat de omzet 6.03% hoger ligt dan 2018. We zijn dan ook zeer blij dat onze inspanningen beginnen te renderen en dat we een mooie inhaalbeweging hebben kunnen maken. Zoals beschreven in de vorige kwartaalbrief hebben we reeds enkele inspanningen geleverd om ons marktaandeel terug te winnen, we zien dit (gelukkig) ook terug in de reviews en de algemene score die we krijgen van onze gasten. 

 Graag bedank ik u voor het vertrouwen en kijk ik ernaar uit u allen te mogen ontmoeten op de eerstvolgende algemene vergadering op 24 april 2020 om 9u30 (av VME + AV exp omstreeks 11u). De uitnodiging hiervoor volgt nog met de exacte locatie.

Met vriendelijke groeten,

Het Mercure Oostende – team

 

Transparantie en contact leiden tot een hogere klantentevredenheid

Het is duidelijk dat transparantie en het behouden van contact met de klanten zeer hoog staat in de visie van het bedrijf. Dit is ook logisch aangezien dit leidt tot een hogere klantentevredenheid en is dit niet het ultieme doel van elk bedrijf? Indien je dus extra vragen hebt die door de kwartaalbrief of de algemene vergadering niet beantwoord zijn, kan je ook steeds bij de hotelmanager of bij een van de verkoopsadviseurs terecht. Deze staan dag en nacht klaar om onze klanten zo goed mogelijk te helpen!

 

Vond je dit een interessant artikel? lees dan zeker ook eens onze andere blogberichten over hotelvastgoed: